Matkailuhankkeen tuotteet
Matkailuelinkeinon muutostarpeet ja digitaalinen saavutettavuus -hankkeessa tehtiin yhteensä 14 digitaalista tuotedemoa.
Hankkeessa toteutettavia digituotteita on valmistunut jo jonkun verran ja osaa on päästykin testaamaan. VR-taidetyöpaja sai hyvän vastaanoton Ääniä festareilla ja kävimme myös itse testaamassa tuotetta. Tuote on rakennettu Tiltbrush alustalle ja taiteen luominen oli sujuvaa opastuksen avulla. Vaikka ei itse kokisikaan olevansa suuren luokan taiteilija, alustalla oli hauskaa kokeilla erilaisia pensseleitä, tehosteita ja värejä! VR-taiteen luominen oli sekä hauskaa, että rentouttavaa. Suosittelen!
Myös virtuaalileirikoulu on hyvällä mallilla ja pääsimme jo vierailemaan alustalla. Virtuaalisten luontopolkujen kuvaukset ovat parhaillaan käynnissä, niistä kuulemme lisää syksymmällä. Suolahden Wanhan aseman alueen projektin kuvaukset on myös saatu purkkiin. Luvassa on mielenkiintoisia tarinoita alueen historiasta sekä nykyisistä palveluista!
Yksi hankkeen tavoitteista oli kartoittaa ja valita myyntikanava Äänekosken matkailulle. Tämän myötä myyntikanavaksi valikoitui Doerz. Doerz mahdollistaa omien matkailuelämysten myymisen helposti ja matalalla kynnyksellä. Myyntikanava lisää Äänekosken matkailun tuotteiden ja palveluiden löydettävyyttä. Nyt rohkeasti lisäämään omat elämystuotteet alustalle!
Hankkeeseen sisältyvä Sustainable Travel Finland -ohjelma on myös lähtenyt käyntiin ja ohjelman valmennuspäivät pidettiin elokuussa. Matkailun kestävyys on tärkeä kilpailukykyä lisäävä tekijä matkailun yrityksillä, ja se on kaikilla edessä pian! Ota askel kohti yrityksesi kestävää kehitystä ja ilmoittaudu STF-ohjelmaan. Ole minuun yhteydessä ilmoittautumisen jälkeen, niin edistetään yrityksesi ohjelman etenemistä yhdessä!
Lisätietoja:
Matkailuelinkeinon muutostarpeet ja digitaalinen saavutettavuus -hanke
Laura Kortelainen
laura.kortelainen@aanekoski.fi
040 5599 654
Matkailuelinkeinon muutostarpeet ja digitaalinen saavutettavuus -hankkeessa tehtiin yhteensä 14 digitaalista tuotedemoa.
Äänekosken kaupunki sai rahoituksen hankkeelle, jossa keskitytään matkailuelinkeinon muutostarpeisiin ja digitaaliseen saavutettavuuteen.
Projekti keskittyy alueen matkailutarjonnan konkreettiseen tuotteistamiseen, markkinointiin ja myyntiin yhdessä alueen yritysten ja alan johtavien toimijoiden kanssa.
Lue alta Matkailuelinkeinon muutostarpeet ja digitaalinen saavutettavuus -hankkeen tuoreimmat kuulumiset.
Hanke alkaa olla lopuillaan ja hankkeen tulokset esiteltiin ÄäneHubilla. Lue lisää hankkeen viimeisimmistä kuulumisista alta.